Tanke nr 284: Biceps och köttbullar

Jag drog just av handtaget till ugnen. Hade inget därinne (just då), men blev lite paff. Fick steka köttbullarna istället. Luckan har kärvat ett tag, men jag trodde mig inte om att ha styrka nog att lyckas få loss hela handtaget. Jaja. Får be hyresvärden om en ny spis. Tror att den nuvarande är olagbar.

Kom hem från Sthlm för en stund sedan. Har suttit invirad i jackan och lyssnat på Thåström, Electronic och Sonic Youth hela resan. Det var ok, även om tåget var sent. Bara jag slipper gå av i Skövde är jag nöjd.

Nu ska jag läsa Fitzgeralds Tender is the night. Men först ska jag snyta mig.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad har du emot Skövde? Regnar det där också? Som Borås?
M
Jenny sa…
Neh. Men på uppresan är det långt kvar till slutdestination, och på hemresan är det likadant. Åsså har de massa snö. Istappar och så.
Anonym sa…
Va stark du är!
Första veckan i mars skall jag invadera Lindome!!!
Kram från faster
Jenny sa…
Visst är jag ;). Hmm, hela veckan? Jag är bortrest 5-7. Allt gott!