Tanke nr 922: Om det här med poddar

"Poddsändning eller poddradio (engelska: podcast eller podcasting) är en metod att publicera (och för lyssnaren att prenumerera på) ljudfiler via internet." (Wikipedia)

Länge var jag (o)lyckligt ovetande om vad en podd egentligen var för någonting. Jag hade ingen smartphone och lyssnade sällan, tyvärr, på radio.

Numera har jag sällat mig till smartphone-användarnas skara och det har bidragit till såväl lätt Instagram-beroende som till att jag numera lyssnar på poddar. Nä. Fel. Jag lyssnar på en podd. Jag lyssnar på "Snedtänkt" med Kalle Lind.

Det var D som i somras presenterade mig för denna podd. Jag har lyssnat på en hel del avsnitt sedan dess, dock inte alla. Några, inte helt oväntade, favoriter är:


För övrigt är det mörkt och spöregnar. Dagens jobblista är avbockad och det är dags att ta sig hem genom de våta löven. Hai.

Kommentarer