Tanke nr 1273: Skrivarkurs i Nässjö
Jag har sommarlov och befinner mig nu på Sörängens folkhögskola i Nässjö där jag går skrivarkursen "Att skriva för barn" i en vecka. Det här kommer bli mitt nya sommar-måste. Boende, massa mat, suverän kursledare och skrivande i fem dagar. Himlen? Japp!
Varje dag börjar med rejäl frukost. Sedan är det lektion fram till fikat kl 10. Sedan fortsätter vi fram till kl 12 när det är lunch. Efter det är det lektion igen fram till fikat kl 14.30. Dagen avslutas kl 16 för att följas av middag en timme senare. Idag blev det dragspelskonsert innan trivselhäng med ostbricka. Fantastiskt.
Vädret är strålande, bersåerna många och övriga kursdeltagare trevliga. Det här är semester, skrivande vila.
Kommentarer