Tanke nr 1122: I Smålands skogar

Bah. Nu har det hänt. Lyckades radera det tidigare inlägget med samma namn som ovan. Skulle korrigera ett språkfel (ett ord som hamnat på fel ställe), men lyckades trycka bort hela texten istället. Lärdom: Du bör icke korrigera i onödan. Jaja. Får se om jag lyckas plocka fram det ur internets dammiga hörn.

*muttrar lite och ger upp letandet*

Det röjdes bort av bara farten. Var väl inspirerad av helgens jobb. Kör det igen, fast kortvarianten:

Förra helgen tog jag Kustpilen till Berga för att fira L, som numera bor i Florens, och hans bästis M har fyllt 30. M och hennes sambo S hade hus där (som S mamma som är byggnadsantikvarie hade köpt förra året).

T var också med och hon och jag hade bokat in oss på Staby gårdshotell. Hon hämtade upp mig vid stationen så vi kunde åka dit och göra oss i ordning innan kalaset.

Det var en finfin kväll med god mat, trevliga människor, intressanta diskussioner, tonåriga kycklingar som inte ville gå och lägga sig, listiga myggnät, smaskig efterrätt, husvisning och Gotlandssnack. S var gute sedan generationer tillbaka. Han kom från Dalhem och visste vilket hus våra vänner flyttat in i.

Nästa dag bjöd på promenad, bad och fika och loppisspan på urgulliga 3 århundraden. Jag skippade bussresan hem och fick istället skjuts till Linköping. Chauffören J hade ypperlig musiksmak och vi pratade text och yrkesroller, till exempel vad en landskapsarkitekt egentligen gör.

På grund av brand mellan Malmö och Lund var mitt tåg ungefär en timma sent, men det var helt ok i alla fall. D mötte upp vid t-banan och lilla katten var glad att jag var hemma igen.

För övrigt är det dags att sova.

Kommentarer