Tanke nr 1137: En hälsning från förr

När jag hängde med M och hans familj under bokmässehelgen, pratade vi bland annat om att deras dotter M hade börjat spela fiol i kulturskolan. Den första gången de gick dit, en måndag kl 18, träffade de på Anders, min fiollärare som jag hade i tio år. "Ja just det, det är han som har A-orkestern nu istället för Andrine som har blivit chef", sa jag. "Hälsa honom nästa gång ni träffar på honom."

Igår kom det ett sms från M: "Anders hälsar. Visste mycket väl vem du var." Jag blir glad av att han minns såhär 25 år senare. Jag och min två klasskompisar tillhörde hans första elever och han fick följa oss alla tre i alla år. Det är kul att han, och Andrine, är kvar. De är suveräna lärare och ledare båda två, var och en på sitt sätt.

För övrigt har A-orkestern repat på måndagar kl 18 så länge som jag minns. Nu är det dags att gå hem.

Kommentarer