Tanke nr 1210: Lunka med Lowe

Dagarna flyter samman. Tur att man i alla fall har samlat på sig lite underlag för några blogginlägg. Härom veckan tog jag mig ut på en promenad som sträckte sig mellan Bagis och Skarpnäck och tillbaka igen. Det var en "tre-i-ett"-promenad, dvs. egentid, shopping och träning (= coronaeffekten). Jag hann även med en paus för inköp av dryck och spanade in två sorters djur, en hare och mängder med koltrastar.

Egentiden bestod av att jag kunde lyssna högt på min favoritmusik i hörlurarna, shoppingen i att jag storhandlade på Hemköp och (styrke)träningen i att bära hem allt igen. På ditvägen och under själva handlandet hann jag med att lyssna på hela The Rose of England från -85 (mitt favvoalbum av Mr Lowe) och på hemvägen blev det Nick Lowe and His Cowboy Outfit från -84. Vill dessutom passa på att tipsa om podden Broken Records avsnitt med nämnde Lowe. Ni hittar avsnittet här. För övrigt är det varmt som f-n och jag ska snart läsa ytterligare en Lang-deckare.

Tidigare inlägg om Lowe & Lang (i urval):

Kommentarer