Tanke nr 148: Haga och handling

Funderade just över intervjufrågor: om att få dem och ställa dem. Om någon skulle fråga mig om vilken dold talang jag har, skulle svaret bli: att hjälpa andra handla. Emellanåt leker jag personal shopper åt vänner och bekanta. T brukar ha mig som sidekick, D likadant. Och i eftermiddags var det dags för en kollega från Chalmers.

Vi startade med ett kort besök inom SMiD-Bellas butik på Vasaplatsen. Hon bloggar också. Läs tänkvärda saker om mode, egenföretagande och Spaniensaknad här. Är det någon som är på jakt delar hon just nu ut brudklänningar. Gratis! Klappade väskor som vanligt. Där fanns en väldigt söt sak i rosa...

Sedan blev det Trailer Träsh i Haga. Kollegan provade och provade, och kom så småningom därifrån med två fantastiska 50-talsklänningar och en styck svart, fluffig underkjol. Hon kommer göra succé på nästa bilträff. Lovar. Vi var också inom Drömma. Årerigen fann kollegan en grym 50-talsskapelse som hade sytts av Mon Chérie-ägarinnans släkting i Dalarna. Den hade hängt i en garderob tills alldeles nyss. Gah, vad jag ville ha den. Fast jag hittade vita, korta skinnhandskar som passade perfekt. Ska nog leta fatt på en frackjacka till nästa Tip.

Vi hann med en fika och efterlängtat iste innan avslutningen på Twist&Tangos billigare butik (ja, fortfarande Haga). Kollegan hittade en väst som satt som en smäck. Och jag hittade svarta byxor. B y x o r. Det händer inte. Jag tror fortfarande att jag drömmer. Men snygga var de. Svarta slacks. Passar fantastiskt bra till min paljettprydda svarta basker från HM. Yey!

Kommentarer