Tanke nr 165: Gula på permis


Jaha ja. Lova mig två saker: nästa gång jag säger att jag har låg smärttröskel – slå mig i huvudet. Och nästa gång jag säger att: "Jag har lite ont..." – skicka mig till akuten. Jag har inte haft stressmage eller vinterkräksjuka eller magkatarr. Jag har haft gallstensanfall.

Så i onsdags kom jag på sjukhus för första gången i mitt liv. Skumt upplevelse. Absurt. Det blir operation på tisdag. Eftersom jag inte har ont nu, fick jag vara hemma under helgen. Det är helt underbart: det är tyst, jag får äta, jag slipper sova med dropp. Fast personalen på Östra ska bara ha cred. Så fantastiska, trygga, hjälpsamma och gulliga.

Nu ska jag duscha, sedan vila. I min egen säng. På måndag ska jag tillbaka till bunkern igen. Det känns konstigt och tryggt på samma gång.

Kommentarer