Tanke nr 146: Gott och blandat


Från andra kan man höra sanningar... Idag sa en kollega om mig att: "Hon är ingen administratör. Hon är en Führer." Jag tar det som en komplimang. Dessutom sa hon att min standardreaktion när människor tvekar och undrar om man kan göra si eller så är: "Och?" Det vill säga: allt går. Sådetså.

Har åkt runt i lellebil och lämnat tillbaka sängkläder, rustning, filtar och gardiner idag. Det var kul att leta sig fram i staden och hitta bekanta ställen från förr (läs lägenhet i Kungsladugård 1996-99). Det var sig likt. Ica Toppen fanns fotfarande. Skönt med igenkänning.

Rapport från lördagens Tip kommer på Kulturbloggen så fort gmail slutar krångla. Har också fått dagens garv genom följande länk om death metal-bandet Istapp. Glöm inte att lyssna på radiointervjun. Håhåjaja vad upprörd man kan vara.

K matade mig med ursöta cupcakes också. Sockerstinn förbannar jag krånglande servrar.

Kommentarer

farmorG sa…
Administratör är ung. samma sak som Führer. Och ja, det mesta går.
M
Jenny sa…
Jepp. Visst är det gött?