Tanke nr 1012: Om populärkulturella referenser

Det var en ambitiös titel, men titlar är inte allt. Inlägget kommer handla om mina, enligt vissa personer, rätt snäva populärkulturella referensramar. Det låter fortfarande pretentiöst. Jaja, jag ska prata om två saker: musikprogrammet Rock Out från 80-talets början och Beatlesfilmen Help! från -65.

Det har skrivits om Rock Out här tidigare. Om ni inte har inläggen i färskt minne tipsar jag om att ni går tillbaka till tanke nr 71, tanke nr 370, tanke nr 382, tanke nr 445 och tanke nr 446.

Den uppmärksamme octobloggsläsaren bör nu ha noterat att den sjuttioförsta tanken även innehöll en Help-referens, men det är också den enda vad det verkar. Dags att råda bot på det nu. Men först behöver jag se filmen.

– To be continued –

För övrigt behöver jag mer kaffe.

Kommentarer