Tanke nr 949: Hårfager och mätt

Idag var det dags för en tur till Gamla stan, skulle få ny färg i håret och få bort slitna toppar. Vid tunnelbanespärrarna stod en man som sa sig ha glömt sitt kort. Han hängde på mig in och sedan var vi kompisar och pratade om Karelen, öl och mobiltelefoner. Han ville ge mig en öl, han hade tre stycken innanför jackan, men jag tackade nej. Vi enades om att det var bättre att prata med folk "face to face" istället för att ringa. Men Jack Nicholson ville han inte prata med. Varför blev aldrig klarlagt. Dessutom hade ingen av oss vantar fast det var ganska kallt ute. Behövs liksom inte om man är från Karelen.

Mötte upp D efter att ha lyxat i två timmar hos frisören och vi hamnade på China – favoritstället. Portionerna verkade ha växt betydligt sedan sist så vi fick med resterna hem. Inte dumt, det blir en fin lunch imorgon.

Mina planer för morgondagen ändrades. Hade tänkt mig en heldag på kontoret med redaktörsjobb, men det blir nu halvdag på Expodagen på Stockholmsmässan. Blev inbjuden av en kund så det var lika bra att titta inom en sväng. Får eftermiddagsjobba på kontoret istället.

För övrigt är vi mätta och katten har somnat. Fint det.

Kommentarer