Tanke nr 1051: Dagens ord

Kan man tänka sig, det blev dags för en gammal goding här på octobloggen. Låt mig presentera ... dagens ord!

Dagens ord är magborstare. På utmärkta sajten svenska.se kan man läsa följande:

mag|­borst·­are substantiv ~n; pl. ~, best. pl. ‑borstarna • ⟨vard.⟩ sup

Varför hamnade jag här? Det var D som började med att prata om Underberg. Denna dryck har jag aldrig hört talas om tidigare. Enligt Systembolaget har den
"påtagligt kryddig, bitter smak, inslag av lakritsrot, ingefära, malört, kryddnejlika och citrusskal" och ska serveras rumstempererad som digestif. Låter sådär om jag ska vara ärlig. Tror jag avstår.

På tal om dryck har jag och F hängt på Bagis fritidsgård för hipsters, Centan ikväll. Ingen Underberg inmundigades, men väl god mat och gott vin.

För övrigt är det dags att sova.

Kommentarer