Tanke nr 1060: Middagsvärd

Då och då funderar jag över vilka personer jag skulle bjuda på middag om jag hade varit med i SVT:s program "Go'kväll". Eller nä, jag tänker inte på att jag vill vara med i programmet, men om jag skulle få hänga med fyra personer – levande eller döda – en kväll och snacka och äta middag, vilka skulle jag bjuda in?

Drog med D i tankeexperimentet igår och det tog ett tag att fundera ut vilka våra respektive middagsgäster skulle vara, men till slut blev det såhär:
  • Bruce Springsteen (J) Han verkar så jevvla trevlig. Dessutom tror jag han kan prata om sånt som är viktigt här i livet.
  • Ebbe Carlsson (D) 
  • Alf Robertson (J) Igår nynnande jag på "Finlandsbåten" hela kvällen, men det var inte därför Affe hamnade vid mitt middagsbord. Jag tänker att vi helt enkelt hade haft en hel del att prata om. Livet och så ni vet.
  • Louis Armstrong (D)
  • Joe Strummer (J) Det är samma med Joe som med mina andra val. Han hade, och har, en hel del att säga om livet, samhället och hur det ska, eller borde, vara.
  • Oscar Wilde (D)
  • Morfar (J) Är nyfiken på hur det skulle vara att träffa honom och få en egen bild av vem han var. 
  • Marco Polo (D)
En levande, resten döda. Alla män, hälften musiker. Så kan det gå. Hur skulle era middagsbord se ut?

Kommentarer