Tanke nr 1066: En vän på besök

Min äldsta bästis ligger och sover i soffan. Hon började nicka till redan vid åttatiden, mitt under lyssningen (på förekommen anledning) av mitt favorit-Snedtänkt, det om fyrtiotalisterna. Hon hävdade dock att hon "hört det mesta". Jag är tveksam. Just detta avsnitt av Snedtänkt har förresten nämnts i denna blogg förut. Läs mer här.

A är alltså i stan, i min soffa. Hon kom igår kväll. Dels hälsar hon på mig, dels ska hon gå på Melodifestivalsfinalen imorgon tillsammans med några gamla kompisar från lärarutbildningen.

Idag har vi varit kulturella och besökt Waldemarsudde. Det var en pärs som kräfva sitt eget blogginlägg. Och det skriver jag imorgon. Jag orkar inte bli upprörd. Igen.

För övrigt ska jag läsa och hoppas att jag kan undvika att drömma om lägenheter jag inte vill ha.

Kommentarer