Tanke nr 1096: En trivsam torsdag

Innan ni hetsar upp er angående rubriken på detta inlägg – nej jag är inte helt dagvill. Idag är det måndag men jag tänker skriva om i torsdags, så det så.

Alltså, i torsdags gav jag mig av till Rindö på förmiddagen. Jag skulle hem till Ulla på lunch. Vi hade inte setts sedan vi var på Östasiatiska tillsammans i april (mer om det här) och i det vackra vädret lockade det med kaffehäng i Ullas trädgård. Jag har varit på besök ute på ön en gång förut, men det var nog tre år sedan sist. I alla fall, det tar lite tid att ta sig dit. Först tunnelbana till Slussen, byte till röd linje, byte till buss vid Danderyds sjukhus och sedan färja från Vaxholm till Rindö. Men allt flöt på och det var luftkonditionering på bussen. Hurra! Dessutom var det somrigt i kvadrat på vägen inklusive glitterblänk i vattnet, prunkande träd och surrande humlor.

I väntan på färjan över till Rindö.

Jag missade tyvärr färjan som stämde överens med bussen hem till Ulla, men det löste sig genom att L och hunden Molly (som jag missade låg i baksätet och sov – hon älskar att åka bil) kom och hämtade mig. Väl framme blev det sommarmat med gotländsk färskpotatis, sparris och annat gott. Därefter drack vi kaffe under kastanjen och pratade om träd, kreativa projekt av olika slag, gemensamma bekanta, sommarplaner och lite annat.

Jag skulle på skrivargrupp på kvällen så därför var jag tvungen att bege mig framåt eftermiddagen. Ulla skjutsade mig till färjan via det gamla regementet och en snabbguidning i öns historia och utveckling. Vi enades om att jag, och förhoppningsvis D också, kan komma på besök den här sommaren. Eventuellt tar jag med något av de eventuella besök vi kommer ha. Då blir det häng på Vaxholms fästning.

För övrigt ska jag snart gå och träna.

Kommentarer