Tanke nr 1098: Kattsnack, del 1

Ibland händer det att D och jag passar en katt. Det är en fluffig katt som pratar mycket och gillar gurka. Det ryktas att han kommer från Holland och att han har pass. Då och då sms:ar han till sin husse och/eller matte:

Hej matte och husse. Jag äter gurka och purrar. Hon som kommer hit och klappar mig är rätt ok. Jag mjauar lite och gullar mig. Purr på er!

Mjau på er. Hon den där som jag typ känner är här nu. Jag har fått mat och gurka. Vi snackar lite om snö och sånt. Nu orkar jag inte skriva mer. 

Katt.
 
Hej husse. Hon den där är här igen. Har snackat lite med henne, fast jag längtar efter dig. Mjau och buff. 

Hej husse! Hon den där var just här. Hon gav mig gurka å mat å så, men jag låtsades att jag inte brydde mig. Sen gullade jag mig lite i solen och hon fick klappa på mig. Då spann jag lite. Men bara lite. En tre, fyra purr sådär. Hoppas du har det fint och att du också får äta gurka. Buffa å gosa matten från mig. Soliga morrissar! 

Hej husse! Hon är här igen. Igår var han den andra här på kvällen. Två gånger. Nu orkar jag inte skriva mer. Mjau och buff!   

För övrigt ska jag korra lärobok och dricka dagens andra kopp kaffe.

Kommentarer