Tanke nr 1154: En lördag i januari

Vi har failat på årets första melodikryss. Operetter är jevvligt svårt. Och vi håller fast vid att inte fuska, inget googlande med andra ord. Jaja, nytt försök nästa vecka.

Igår var jag på Friskis. Efter passet pratade jag lite med en av de andra motionärerna. Hon gick och nynnade på avslappningslåten, "Håll mitt hjärta", och sa att den liksom hade fastnat. Jag höll med, fast jag gillar inte den låten. Vet inte riktigt varför – det bara är så. Hon nämnde också att hon hade en app som kunde känna igen låtar och sa att den var bra till exempel när en ska lösa Melodikrysset. Hmm ... Lösa kryss i grupp är ok, använda app inte ok. Hai.

För övrigt ser jag på när Sverige spöar Ryssland i handbolls. Just nu leder Sverige med 19–8 och det är dryga kvarten kvar. Bådar gott.

Kommentarer